HVEM ER VI

Scanseason A/S er en handelsvirksomhed, der specialiserer sig i pynt til højtider, fest og hverdagsbrug. Vores kunder er butikskæder i Europa.

Virksomheden blev grundlagt i 1940 af Erhard Gerner Larsen. Virksomheden har været familieejet i 3 generationer. Den nuværende ejer, Thomas Cramer Dalsgaard, skiftede navnet til Scanseason A/S, da han som 3. generation overtog virksomheden i 2006. I 2012 blev Lars Galvit medlem af ejerkredsen.

I dag drives Scanseason A/S professionelt som en ordreproducerende virksomhed med den enkelte kunde i centrum.

OM OS

I Scanseason A/S stræber vi efter at være kendt for følgende: Samarbejde, kompetence, troværdighed, fleksibilitet, opfindsomhed, sammenhold og godt humør.

Vores kundeteam består af: 2 Key Account Managers & Owners, 2 Key Account Coordinators, 1 Export Development Manager.

Vores kundeteam arbejder tæt sammen med indkøbsteamet og grafisk team – et samarbejde helt tæt på kunden.

De individuelle kommercielle løsninger udvikles i vores showrooms, hvor samarbejdet mellem kunden og vores teams skaber innovative produkter til slutbrugeren.

Vi arbejder desuden med individuelle årshjul, hvor hver kundes årshjul danner grundlag for vores proaktive indsats.

I vores samarbejde med kunderne stræber vi efter at være på forkant med udviklingstrends og produktmix.

PROFIL

Vi er specialister i at lave individuelt tilpassede løsninger inden for varevalg, design og ikke mindst displayløsninger.

I vores in-house designbureau udvikles designs til varer og emballager af kompetente grafikere. Dette kombineret med kreative produktudviklere og forhandlingsstærke indkøbere gør os i stand til at tilbyde varer og løsninger i god kvalitet, til en fornuftig pris, leveret med et højt serviceniveau.



TEKNISK INDKØB

I teknisk indkøb beskæftiger vi os med den lovmæssige forpligtelse, der er i forbindelse med alle vores varer. Det er alt fra den europæiske kemikalielovgivning REACH, RoHS på elektriske genstande, Fyrværkeri- og legetøjslovgivningen, farlig gods transport, til hvad varerne skal mærkes med og testes for.

Desuden arbejder vi på at optimere emballager og lave displayløsninger, så varen går den bedst mulige vej helt ud til forbrugeren på den nemmeste og billigste måde.

I teknisk indkøb sørger vi også for, at varerne kommer godt og sikkert hjem, samt at vores fragtrater kan medvirke til, at vores varer er prismæssigt konkurrencedygtige.

Sidst og ikke mindst varetages CSR delen der er den sociale ansvarlighed, vi har for de mange mennesker, der producerer vores varer. Det gør vi blandt andet i kraft af vores medlemskab og deltagelse i organisationen BSCI.



INDKØB

I indkøb arbejder vi hver dag på at udvikle og finde varer, som er kommercielt interessante og lever op til vore kunders individuelle ønsker og særpræg.

Vores indkøbsteam sikrer sammenhæng mellem varens pris og kvalitet. Vi har altid fokus på at opfylde alle ønsker og krav lige fra varens kvalitet, design, emballage til mærkning, transport og leveringstid.

På vores rejser i Asien sourcer vi en bred vifte af varer til alle årets fester og højtider, ligesom vi ofte sourcer specifikke varer eller sortimenter i tæt samarbejde med de enkelte kunder.



GRAFISK AFDELING

Vi er et kreativt team af designere med kompetencer inden for trendsetting, idéudvikling, illustration og grafik.

Vi vil være først med de nyeste trends og samler inspiration og spotter de nye tendenser på bl.a. trendforedrag, designmesser og de sociale medier.

Læg vejen forbi vores mange spændende showrooms og se Scanseasons egne produkter, som vi selv idé-, designudvikler og producerer til kommercielle og salgsbare løsninger, så vores kunder får en attraktiv løsning, der sælger.

Vi gør det nemt for vores kunder!



CSR

I CSR-afdelingen handler det om at være ansvarlig for at udvikle, implementere og inspicere CSR og overholdelse af lovgivningen hos leverandørerne.

Derudover:

  • Identificere spørgsmål omkring overholdelse, der kræver opfølgning eller undersøgelse.
  • Udvikle skriftlige krav om overholdelse og gennemførelsesprocedurer.
  • Koordinere og støtte den tredje part, f.eks rådgivningsselskabet, om at identificere risikoen for manglende lovoverholdelse og udvikle procedurer til at reducere risici.
  • Planlægge og overvåge gennemførelsen af overvågningsprogrammet.
  • Guide leverandørerne til at opfylde kravene.
  • Gennemføre regelmæssige interne anmeldelser til at sikre at overholdelsesprocedurerne bliver fulgt.
Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.
BSCI